CORRECCIÓ DE L'AVALUACIÓ INICIAL
 "Il.lustració"per consultar solament només després d'haver fet l'avaluació inicial !



Aneu primerament a les qüestions prèvies

 

Proposta de tècnica de relaxació davant un examen, a la classe, o a casa


 

Heu de tenir en compte que no totes les respostes són fixes, moltes són obertes a diverses possibilitats, es tracta de comprovar que la resposta correspongui a la idea que es dóna com a model.

1. Exercici de cronologia: (1,5 p):
       a) qui neix l’any 10 a.C. perquè qui ha nascut l'any 25aC tindrà 25 anys l'any 0 mentre que tindrà 10 qui ha nascut l'any 10
       b)  Indica a quins segles pertanyen els anys:  Consulta la correcció de l'exercici de cronologia
        
2. Defineix: (1,5 p) definir conceptes: Consulteu l'exercici de reforç


3. Exercici tipus test (3,5 punts): Les respostes correctes sumen puntuació (0,5 punts/cada una), els errors resten puntuació (0,25 p./cada una).

Fins el segle XX, la majoria de la població europea era pagesa.....................................és veritat
   Austràlia i Àustria estan al continent europeu
  La indústria s’inventà al Neolític..................................................................................és veritat
   Els egipcis tenien una cultura religiosa........................................................................és veritat
   A l’època feudal el rei tenia el poder polític.
    En l’Espanya actual tots els habitants tenen els mateixos drets
  Tots els estudiants de 1r d’ESO pertanyen a la mateixa classe social

 
4. Comprensió  d’un text de lectura ( 3 punts) Entrevista de  MARTA RODRÍGUEZ
Repassem les normes de comprensió d’un text:
a)  lectura   ràpida, per saber "de què tracta" i detectar les paraules que no entens.
 b)A continuació, has d’esbrinar el significat d’aquestes paraules i escriure’l al costat (amb un llapis)
c)  lectura comprensiva. Tractant de comprendre les idees o fets de què parla.
Cada alumne  aplicarà aquestes normes al text  de l’entrevista
            què significa empatia...........................sentir-te identificat, posar-te en el lloc de l’altre
            què significa  tècniques cognitives.........maneres  per aconseguir aprendre/adquirir coneixements
            què significa agressivitat.......................violència contra els altres / no estimar els altres sinó voler fer-los mal

1. Qui va dir: “S’aprèn a pensar?” (0,5 punts)
                                                qui sempre correspon a una persona...........................    Marta                     
2. Quan es va publicar aquesta entrevista? (1 punt)
                                                quan sempre correspon a un temps.......................................  8-04-03
3. On treballa Ferran Salmarri? (0,5 punts) 
                                                on semprecorrespon a un lloc............................................ Hospital Clínic                           
 4. Què significa “autoestima”? (2 punts)
                                           què significa  equival a què vol dir/definició.............................. valorar-se un mateix
 5. Quines conseqüències comporta  tenir autoestima? (2 punts)
                                             una conseqüència és un fet posterior ...................................la felicitat      
 6. De què tracta aquesta entrevista?  (1 punt)
              de què tracta és com preguntar-se de què va,  correspondria al títol   .............de com s’aprèn a ser feliç
 7. Quina és la idea més importat d’aquest text?  (1 punt)
      la idea principal conté la informació fonamental/ també podria correspondre al títol ......la teva felicitat depèn de tu

 

Tornar a l'Avaluació Inicial

Anar a l'exercici de repàs


Tornar a l'índex de Primer

 

"Il.lustració"Proposta de tècnica de relaxació davant un examen, a la classe, o a casa
(la seva aplicació va bé per la qual cosa és recomanable practicar-la)

Pots combatre el nerviosisme amb alguns exercicis de relaxació muscular.
Condicions prèvies:
• la llum de la classe ha d’estar amortiguada.
• els alumnes estaran en peu.
• els alumnes han de mantenir els ulls tancats durant tota la sessió.
• els alumnes han de tenir les cames lleugerament separades.
• els alumnes han de tenir els braços estesos al llarg del cos.
• el professor/a dirà als alumnes: has de concentrar-te en el que jo et digui.
Per exemple,  distensió d’una massa muscular (de les cames o dels braços):
Relaxarem  els músculs dels braços:
1. tanqueu el puny dret, tenseu amb força i noteu la sensació desagradable que provoca; s’ha de buscar i observar aquesta sensació de tensió.
-poc a poc, molt lentament, aneu obrint el puny mentre us deixeu portar per la sensació agradable de relaxació que aneu sentint, que us fa trobar-vos bé.
-repetir l’exercici. Sempre s’ha d’anar observant la diferència entre la sensació anterior, de tensió, i la sensació agradable de relax.
 -repetir l’exercici (dos cops també) amb el braç esquerre.
2.tanqueu els dos punys alhora; noteu la sensació desagradable que provoca; heu de buscar i observar aquesta sensació de tensió.
-lentament.... aneu deixant la prensió.
 - torneu a estudiar les sensacions i observeu la diferència.
3. doblegueu els dos braços a l’alçada dels colzes, estudieu aquesta sensació de tensió en els bíceps, com sempre, fixeu-vos bé en aquesta sensació i
-lentament...... us deixeu portar per l'agradable sensació de relax a l'estirar els braços.
4. tenseu els braços cap avall, la sensació molesta, incòmoda que us provoca anirà deixapareixent a mesura que, lentament, torneu els braços a la posició inicial.
5. tenseu les espatlles pujant-les....la sensació incòmoda que us molesta anirà cedint a mesura que aneu col·locant-les en posició normal.
Completa la relaxació respirant profundament tres o quatre vegades
1. agafa aire, omple els teus pulmons d’aire, més!, més!, més!, més!.... ¡para!
2. una altra vegada: agafa aire, omple els teus pulmons d’aire, més!, més! més!, més!... ¡para!
3. Expulsa l’aire lentament...més!, més!, més!.... fins que et quedis buit.
4. Continua respirant normalment, pensa com cada vegada que agafes aire i l’expulses estàs més relaxat/da.

Relaxació mental (són pensaments positius):
Començar el dia dient-te: avui estic content/a  perquè...........(una cosa bona que et passi. Jo, per exemple, m’he dit: avui estic contenta  perquè  no me’n fa res mal, tinc un cos que funciona la mar de bé)
Segurament molts podeu començar cada dia que entreu a la classe amb coses com: “He vingut a l’escola perquè vull”...."m’agrada aprendre coses" i altres acudits semblants.

Tornar a l'índex